12.5 C
Pontevedra
Domingo, 5 de Febreiro de 2023
Máis
    HomeO CondadoPonteareasO Festival Groba trasládase á residencia de maiores 'Santa Ana' de Ponteareas

    O Festival Groba trasládase á residencia de maiores ‘Santa Ana’ de Ponteareas

    Mañá mércores día 21 de agosto, o Festival Groba viaxa á residencia de maiores Santa Ana para ofrecer un concerto ás 11:30 horas e achegar a música clásica e o espíritu do festival á persoas maiores con dificultades de mobilidade.

    Ás 21 horas, como cada día, o Festival Groba volve ao auditorio municipal Reveriano Soutullo co concerto de cámara acompañado ao piano de Javier Vázquez Grela, ao violín de Koh Gabriel Kameda e ao cello de Hee Young Lim.

    O piano de Javier Vázquez, o violín de Koh Gabriel e o cello de Hee Young acompañarán o concerto de cámara ás 21 horas no auditorio municipal

    Javier Váquez Grela

    Pianista nado na Coruña en 1971, cidade onde iniciou os seus estudos no Conservatorio Superior de Música cos pianistas Natalia Lamas e Rafael Sebastián, logo especialízase en acompañamento vocal con Miguel Zanetti en Madrid. Posteriormente trasládase a Barcelona para completar a súa formación na Academia Luthier co pianista Antonio Ruiz Mellado obtendo ao final dos seus estudos e por unanimidade do xurado o diploma de concertista Cum Laude. Desde o ano 1998 é pianista acompañante por oposición. Actualmente realiza o seu labor no Conservatorio Superior de Música da Coruña. Actuou en numerosas salas de concertos de España, Holanda, México, Inglaterra, Francia, Portugal, Hungría, Rusia, Xapón e Colombia.

    Koh Gabriel Kameda

    Primeiro galardoado do Concurso Internacional de Violín Henryk Szeryng en México en 1997, é recoñecido polo público internacional e os seus colegas como un dos artistas emerxentes máis destacados da próxima xeración. Despois de escoitalo tocar, Lord Yehudi Menuhin dixo con entusiasmo que “estaba moi impresionado” coa actuación do Sr. Kameda, e Sir James Galway proclamou que “é un dos intérpretes máis notables da súa xeración”. Á idade de doce anos, Kameda matriculouse na Universidade de Música de Karlsruhe, Alemaña, e estudou co profesor Josef Rissin.

    En 1993, o violinista e director de orquestra Pinchas Zukerman convidouno a vir a Nova York e traballar con el na Manhattan School of Music. Koh Gabriel Kameda debutou en 1988 á idade de trece anos en Baden-Baden, Alemaña, interpretando o Concerto para violín n. ° 5 de Henri Vieuxtemps coa Orquestra Filarmónica de Baden- Baden. Desde entón, continúa actuando en toda Europa, Asia, así como en América do Norte e do Sur.

    Presentouse como solista coas orquestras máis importantes do mundo, como a Staatskapelle Dresden, a Orquestra Sinfónica de Berlín, a Orquestra Sinfónica de Hamburgo, a Orquestra Sinfónica de Southwest Radio (Alemaña), a Radio Austriaca e a Orquestra Sinfónica de Televison, a Orquestra Sinfónica de Radio e Televisión de Bélxica, a Orquestra Sinfónica de Osaka, Orquestra Filarmónica de Israel, Orquestra Filarmónica de Xapón, Orquestra de Cámara de Zúric, Kölner Kammerorchester, Sinfónica Nacional de Irlanda, Orquestra Estatal de Atenas, Filarmónica Hungarica, Orquestra Sinfónica de Tokio, Filarmónica de Xapón, Orquestra Metropolitana de Tokio, Orquestra Sinfónica de Nordeste, Orquestra Sinfónica do Estado de México, Cidade de México Orquestra Filarmónica, Filarmónica de Cámara de Tokio e Orquestra Sinfónica de Venezuela, entre moitos outros.

    Mentres residía en Alemaña, Kameda tamén recibiu enormes eloxios polas súas magníficas actividades artísticas en Xapón, onde se converteu nunha nova figura importante na escena da música clásica. En 2000, apareceu no famoso Suntory Hall cinco veces, completando o aforo cada vez. Dez anos antes, en 1990, debutou nun concerto en Xapón tocando dúas noites de concertos para violín en Tokio (Suntory Hall) e Osaka ( Symphony Hall). Con todo, a súa carreira en Xapón non coincidiu con estes concertos, senón que comezou no programa documental de televisión “NHK special: Einstein Roman” para a compañía de radio e televisión xaponesa NHK.

    Traballou xunto co autor Michael Ende (Neverending Story, Momo) e a deseñadora de moda Hanae Mori, protagonizando o papel principal e gravando a banda sonora. Ao mesmo tempo, gravou un disco láser do programa, o primeiro disco láser de música clásica producido en Xapón (BMG Fun House, Xapón). De feito, a súa popularidade en Xapón é tal que levou ao establecemento dun club de fans alí. http://www.koh-fc.com

    Un momento sobresaliente na temperá carreira de Kameda foi a gran oportunidade que tivo para colaborar nunha serie de concertos co falecido Witold Lutoslawski en 1993, un ano antes da morte do compositor polaco. Fixo o traballo “Chain II” baixo a batuta do compositor, e deses concertos produciuse o último CD en vivo do compositor, que recibiu un gran recoñecemento por parte da prensa: “destacado”, segundo Neue Musik Zeitung; “Excelente técnica e madurez expresiva”, escribiu Frankfurter Allgemeine Zeitung. O seu proxecto en curso “Music Heals”, unha serie de concertos en hospitais nos que durante moitos anos Kameda ofreceuse como voluntario para levar música aos pacientes, foi presentado por TV Tokyo nunha transmisión de documentais televisivos de 60 minutos en 1999, recibindo moita atención especialmente desde fóra dos círculos regulares de salas de concertos.

    En abril de 2002, Koh Gabriel Kameda estreou o Concerto para violín de Louis Gruenberg en Xapón coa Filarmónica de New Japan baixo a dirección de Gerard Schwarz. Este traballo foi encargado por Jasha Heifetz en 1945 e non se tiña tocado nunca. A filla de Gruenberg, Joan Gruenberg Cominos, na presentación de Kameda, comentou: “Encantoume descubrir a súa brillante interpretación do concerto para violín do meu pai. Vostede perfeccionou este traballo difícil e tócao maravillosamente”. A prensa alemá eloxiou o seu virtuosismo, coa revista Scala

    COLABORACIÓNS

    Antía Otero, «Barroco»

    É posible que todo viñese suxerido polo título do novo poemario de Antía Otero, «Barroco», pero ao mergullarme nas súas páxinas vivín a sensación de pasear por unha galería de arte na que cada un dos poemas era, en realidade, un cadro ou unha peza escultórica que a autora describía con detalle.

    Ponteareas e a filla pródiga: o novo espectáculo do Circo da Dereita

    Aínda que o pareza, non é un déjà vu, non. É real como a vida mesma. A dereita en Ponteareas regresa ao seu pasado, non sabemos se por convicción nostálxica ou, como parece máis evidente, por non atopar nada mellor que ofrecer. Se cadra, en realidade non hai tal regreso a un pasado que esa dereita nunca abandonou, por máis que durante os últimos anos algúns quixeran convencer a Ponteareas, pleno tras pleno e eleccións tras eleccións, de que aquel negro pasado nada tiña que ver con eles nin cun Partido Popular que, reescribindo a nosa historia política, tería nacido en 1998 coa chegada a Ponteareas dun Salvador chamado para redimir, como novo candidato popular, os imperdonabeis pecados orixinais da dereita ponteareán encarnada até ese momento por un alcalde orgulloso do seu pasado franquista.

    María Solar, «A culpa»

    A metade de camiño entre a novela negra e o thriller, María Solar vén de presentar un novo traballo para adultos no que pescuda nas interioridades da parte máis escura da alma humana a través dun trío de mulleres, protagonistas do relato.

    Antón Riveiro Coello, «Días de intemperie»

    A nova achega de Antón Riveiro Coello, «Días de imtemperie», é unha proposta que contén nove relatos de temática e transfondo diferentes, mais que teñen un elemento en común, como é a guerra no sentido máis amplo da palabra.

    Colaboradores

    Alberto Aliaga Sola
    20 POSTS0 COMMENTS
    Bea Sanfa
    14 POSTS0 COMMENTS
    Manrique Fernández
    78 POSTS0 COMMENTS
    Paz de la Peña
    41 POSTS0 COMMENTS
    Ricardo Canosa Bastos
    14 POSTS0 COMMENTS
    Roberto Mera
    6 POSTS0 COMMENTS
    Avatar
    1 POSTS0 COMMENTS