7.5 C
Pontevedra
Xoves, 27 de Xaneiro de 2022
Máis
    HomeÉ NoticiaMúsica para poñer en valor a memoria histórica, a resistencia e a...

    Música para poñer en valor a memoria histórica, a resistencia e a dignidade na provincia de Pontevedra

    O departamento de Memoria Histórica da Deputación preestrea o documental ‘Acorda. Cartografía musical da memoria histórica de Pontevedra’ o vindeiro día 17 no Teatro Principal

    Dar a coñecer lugares e feitos singulares da memoria histórica da provincia “a través dunha expresión artística marabillosa que é a música”. Ese é o obxectivo de ‘Acorda. Cartografía Musical da Memoria Histórica de Pontevedra’, un documental con idea orixinal do departamento de Memoria Histórica da Deputación de Pontevedra que se vai preestrear o vindeiro día 17 no Teatro Principal de Pontevedra e se presentará oficialmente no Ourense Film Festival o vindeiro 1 de outubro.

    A peza documental é un traballo feito baixo a dirección artística de Uxía e Marina Carracedo, a realización de Lucas Terceiro, o guión de Lois Pérez e o asesoramento de contidos de Montse Fajardo, no que a Deputación leva a traballar máis dun ano. Inicialmente tratábase de gravar vídeos musicais con cancións de resistencia ante o franquismo en lugares emblemáticos para a memoria, mais a iniciativa foi medrando e non só deu lugar á interpretación dunha canción, senón tamén a un guión para contextualizar cada peza contando o que aconteceu en cada un dos escenarios elixidos.

    Click para ampliar

    O proxecto, segundo dixo a deputada de Memoria María Ortega, é “moi necesario e urxente” e ten un importante “ton reivindicativo”. Nel participan voces moi diversas como as de Emilio Rúa e Silvia Penide, Ugia Pedreira e Marina Oural, Sheila Patricia, Eladio Santos, Tanxugueiras, Ezetaerre e a propia Uxía e Su Garrido, que dan voz ás vítimas a través de cancións que evocan a represión, recreando situacións moi concretas en lugares moi simbólicos. “Escollemos as e os artistas porque eran os máis apropiados, pola súa sensibilidade… Tiña que ser xente con moita implicación e incluso ligada a situacións de represión na súa familia”, apuntou a nacionalista.

    Os espazos escollidos para a gravación de ‘Acorda’ foron varios: a Deputación e a antiga ‘Escola Normal’, dous lugares chave para a memoria na provincia xa que foi no edificio provincial, antigo Goberno Civil, onde se organizou a resistencia ao golpe de Estado e logo da vitoria dos golpistas foi onde se condeou a morte a moitas persoas; a Ponte Regueiro, en A Estrada, onde asasinaron a veciños da comarca do Deza-Tabeirós e do Salnés; o Pozo da Revolta, en Marín, onde se fala da represión contra as mulleres; a praia de Massó en Cangas onde foron arroxados os mártires de Anguieiro, e onde se representa o trauma que para as familias supuxo non poder chorar ás vítimas; a praia de Alcabre (Vigo), onde se fala do sufrimento das mulleres que quedaron e a súa loita porque se lles faga xustiza, para que se loite contra a impunidade; a Bombardeira ou Volta dos nove, onde están as nove cruces que durante décadas apareceron pintadas na curva de Baredo, onde foron asasinados nove homes, como acenos de resistencia; a Volta da Moura, onde se pon de manifesto a necesidade que ten a xeración neta e bisneta de rachar co silencio, para que non se dea un paso atrás na loita contra os fascismos; e finalmente a Illa de San Simón, o grande símbolo da memoria e a solidariedade na Galiza, nunha reclamación para que sexa denominada ‘Illa da Memoria’.

    Segundo subliñou María Ortega agora o obxectivo é chegar ao maior número de persoas co documental. Por iso farase unha preestrea o 17 deste mes no Teatro Principal ás 20.30 horas que será aberta ao público ata completar aforo. Está xa dispoñible na páxina web da Deputación e no apartado de Memoria Histórica un formulario para reservar praza, á espera de concretar o máximo número de persoas permitidas de público (está en marcha unha revisión do aforo do local). O 1 de outubro ‘Acorda’ estrearase oficialmente no Ourense Film Festival 2021 tras ter sido seleccionado.

    Contra o fascismo

    A directora artística do proxecto, Uxía –coa codirección de Marina Carracedo–, agradeceu á Deputación a posibilidade de levar adiante un proxecto tan complexo como Acorda, que segundo subliñou pretende ser un exemplo de resistencia e dignidade ante o fascismo. “A música é unha ferramenta extraordinaria para visualizar o terror”, apuntou, ao tempo que explicou que o documental pretende sinalar o medo a través de melodías e cancións de resistencia, xunto ao guión do poeta Lois Pérez.

    A realización correu da man de Lucas Terceiro, do que Uxía subliñou o traballo “delicadísimo” no aspecto formal a pesares de ser aínda un director novel cun grande potencial. A recreación de actores e actrices, apuntou tamén, “axúdannos a meternos na historia”, destacando o papel das mulleres que participaron activamente na resistencia, e que se enlaza con testemuñas reais de persoas como Queta Molas, ‘Tatán’ ou Blanca Francés.

    Finalmente, Uxía manifestou a súa confianza en que o documental “teña percorrido, chegue ás persoas ligadas á memoria histórica, pero non só a elas, senón tamén a xente nova que non coñece a realidade histórica e o que aconteceu”. Subliñou, como intérprete, que “é fundamental que a música, que sempre ten ese poder de transmisión cara a xente máis nova poida chegarlles esta realidade e facer que ademais nos resgardemos contra o fascismo que aínda está en moitas ocasións campando ás súas anchas. Agardemos que as novas xeracións asuman o compromiso de que non se volva repetir a historia”.

    Exposición de imaxes da rodaxe

    De forma paralela á estrea do documental abrirase una exposición con preto de medio cento de imaxes da rodaxe tomadas pola fotógrafa Alba Díaz. A intención é aproveitar as fotografías para levar ao público, con textos de Lois Pérez, o que aconteceu en cada un dos lugares.

    A primeira parada da mostra será o vestíbulo do Arquivo Provincial, e despois porase a disposición de concellos e asociación da provincia, ao mesmo tempo que a proxección de Acorda, dentro do catálogo de actividades do departamento de Memoria no programa O Pasado Por Vir.

    COLABORACIÓNS

    Xosé Monteagudo, «Eternity»

    Xosé Monteaguro volve a sorprendernos coa súa nova novela, «Eternity», que chega a nós avalada polo premio de narrativa breve Repsol do ano pasado. Nesta ocasión o autor indaga sobre a eterna arela de transcendencia alén da morte, pois a trama desenvólvese arredor da creación dunha empresa tecnolóxica (que presta o título ao relato), ideada para preservar a memoria dos falecidos. Un auténtico cemiterio virtual ateigado de narracións do que foron as vidas dos seus inquilinos, relatadas por familiares e amigos. Deste xeito achégase á idea da morte dende unha perspectiva diferente, pois o protagonismo está na reconstrución das vidas dos mortos, no recurso da memoria como bálsamo para aliviar a perda do ser querido.

    ¡Llega el 2022! el año de los patitos… ¡esperemos que no feos!

    Ha finalizado el año 2021, ese que todo el mundo decía que iba a ser el de la recuperación, el del adiós del dichoso Covid. Ilusos. Algunos pensaban que al comenzar el 2021, con las vacunas ya comenzando a administrarse a la población, el dichoso virus iba a desaparecer cómo un mal sueño. La realidad ha resultado ser muy diferente.

    «A nena lectora» de Manuel Rivas e «De cando o Suso foi Carteiro» de Xosé Neira Vilas, dúas ideas para a ‘carta aos Reis Magos’

    É tradición neste Andel colocar algúns libros para nenos cando chegan as datas do Nadal e este ano, por aquilo de manter as nosas vellas teimas, traemos dúas obras que de seguro farán as delicias dos máis pequenos (e dos non tan pequenos, que nunca somos demasiado vellos para deixarnos enredar por unha obra ben escrita). Pertencen a dous autores que non dubidamos en considerar clásicos: Manolo Rivas e Xosé Neira Vilas, que é tanto como dicir dúas apostas sobre seguro. Teñámolos moi presentes á hora de redactar a nosa misiva aos Reis Magos.

    Rumbo al 2022

    Todos necesitamos pulsar el botón “reset” de vez en cuando, poner un punto y final y volver a empezar de cero. Sin duda, el 1 de enero es el mejor momento, o eso dice el mundo que nos rodea.

    Colaboradores

    Alberto Aliaga Sola
    15 POSTS0 COMMENTS
    Ángel Covelo
    6 POSTS0 COMMENTS
    Bea Sanfa
    8 POSTS0 COMMENTS
    Manrique Fernández
    55 POSTS0 COMMENTS
    Paz de la Peña
    38 POSTS0 COMMENTS
    Ricardo Canosa Bastos
    14 POSTS0 COMMENTS
    Roberto Mera
    4 POSTS0 COMMENTS
    Avatar
    1 POSTS0 COMMENTS