19 C
Pontevedra
Luns, 15 de Xullo de 2024
Máis
    HomeComarcasAlén da RaiaXXI Jornadas Apícolas do Alto Minho debatem en Vila Nova de Cerveira...

    XXI Jornadas Apícolas do Alto Minho debatem en Vila Nova de Cerveira a sanidade do setor

    A sanidade apícola é um problema que ultrapassa fronteiras há vários anos, aumentando os custos na produção e as resistências às doenças, além de potenciar desistências da atividade. Procurando refletir e debater esta temática, a APIMIL – Associação Apícola Entre Minho e Lima, com o apoio do Município de Vila Nova de Cerveira, desafiou várias entidades, nacionais e estrangeiras, para as XXI Jornadas Apícolas do Alto Minho, no dia 27 de janeiro, no CAE – Centro de Apoio às Empresas de Vila Nova de Cerveira.

    De momento, e de acordo com a APIMIL, o Alto Minho registou, só no último ano, a perda de cerca de 30% de apicultores devido a diversas patologias, nomeadamente a presença da vespa asiática, mas também pelo envelhecimento dos apicultores, faltando incentivos para os jovens enveredarem por esta atividade. Do ensino à investigação, do empresarial ao político, sem descurar o setor agrícola. No total, 15 intervenções, distribuídas pela sessão de abertura e pelos quatro painéis temáticos, vão incentivar à partilha de ideias e preocupações entre as entidades convidadas, procurando delinear objetivos emergentes para a apicultura, pelo seu impacto no desenvolvimento do meio rural, quer como atividade económica quer na polinização da flora no meio ambiente.

    Os trabalhos desenvolvem-se ao longo do dia, com início às 09h00, com a sessão de abertura presidida pelo Presidente da Câmara Municipal de vila Nova de Cerveira, Rui Teixeira, e o Presidente da APIMIL, Alberto Dias, tendo ainda como convidados o Presidente da CIM Alto Minho, Manoel Batista, o Eurodeputado José Manuel Fernandes e o Secretário de Estado do Mar, José Maria Costa. Seguem-se as apresentações e respetivos debates das temáticas selecionadas, nomeadamente “Desafios presentes e futuros da Apicultura”, “Sanidade Apícola”, “Investigação e Tecnologia na Apicultura”, “Medicação homologada na Apicultura Nacional”.

    Apesar de gratuita, a participação na XXI edição das Jornadas Apícolas do Alto Minho carece de inscrição obrigatória que se pode realizar nesta ligazón.

    LIBROS

    A pegada de «Ronsel»

    A editorial Galaxia vén de recuperar a súa vella colección «Ronsel», concibida nos anos 80 para darlle cabida «a novas voces e a novas temáticas das nosas letras», en palabras da propia editorial. Daquela, foi o espazo no que se deron a coñecer algúns autores que, andado o tempo, acadarían sona no noso sistema literario, como foi o caso de Darío Xohán Cabana ou Miguel Anxo Murado. Nesta nova andaina e, polo de agora, estréase con dúas publicacións, pero anuncian novas sorpresas ao longo de todo este ano.

    Dores Tembrás, «Enxertos»

    A nostalxia é unha materia prima habitual á hora de escribir poesía, mais non fai falla chegar a tanto. Se, a cotío, esa nostalxia leva implícita certa dose de tristura morriñenta para lembrar tempos pretéritos, non sempre ten que ser así, como demostra Dores Tembrás no seu último poemario, «Enxertos». Dores mergúllase na súa propia memoria, na súa infancia na aldea e na mocidade urbanita, para poñer en práctica unha modalidade de nostalxia leda e luminosa, alonxada de tristuras e saudades

    Queridos Reis Magos…

    Nas cartas aos Reis Magos de Oriente nunca debe faltar unha boa dose de literatura, sexa cal sexa a idade do receptor. Neste andel, como facemos sempre, queremos aportar algunhas recomendacións dirixidas aos máis pequenos da casa.