11.8 C
Pontevedra
Sábado, 8 de Maio de 2021
Máis
    HomeColaboradoresA porta das TrabancasPeregrinos xacobeos na cidade de Tui (XII): Erich Lassota von Steblovo (1581)

    Peregrinos xacobeos na cidade de Tui (XII): Erich Lassota von Steblovo (1581)

    Continuamos a relación de relatos de peregrinación coa que realiza, Erich Lassota de Stevolovo (ou Von Steblau), nobre polaco ao servizo de Felipe II, cando ocupaba os tronos de España e Portugal.

    Erich Lassota von Steblau é natural de Bleischwitz (localidade da Alta Silesia hoxe integrada en Polonia) onde nace na década de 1550. Pertence a unha familia nobiliaria polaca, natural de Silesia, moi xermanizada. Asiste á escola en Görlitz, en 1567, estudando na Universidade de Leipzig e posteriormente, e completa os seus estudios entre 1573 e 1576, na Universidade de Padúa (Italia), ao tempo que realiza xunto ao seu tío e un irmá unha longa viaxe pola península itálica.

    En Padúa inicia un diario que completa en 1594. Esta obra será publicada no ano 1866 polo doutor Reinholt Schottin co título de Tagebeuh des Erich Lassota von Steblau.

    Click para ampliar

    No ano 1577 retorna a Silesia, ao dous anos coñece a intención de Filipe II de España de asumir a coroa de Porrtugal, tras as mortes do rei Sebastião, no norte de África, na batalla de Alcácer Quibir y do ancián cardeal Henrique, o seu sucesor no trono, e coñece, paralelamente, que o emperador Rodolfo concede ao rei Filipe II un alistamento de homes no que participa.

    Ao regreso de terras de Portugal, permanece na corte de Rodolfo II arredor de 1585 ou de Maximiliano de Austria. En 1590 foi interceptado polos suecos nunha misión diplomática Rusia, estando cativo ata 1593. En 1595 foi designado polo emperador mestre da Alta Hungría con residencia en Kosice, onde morre en 1616.

    Nos anos de servizo á monarquía filipina, Stevolovo viaxou por Portugal e inicia o 5 de xaneiro de 1581 a súa peregrinación a Compostela, cando en Portugal había unha epidemia de peste. Comeza en Lisboa subindo en barco polo Taxo ata Golegã, augas arriba de Santarém, dende alí continua por vía terrestre:

    El 20 de Enero seguimos (desde Guimaraes) hasta un puente llamado Ponto de Prado, que esta sobre el rio Cavado, una milla; despues a Portas de las Cabras (lugar), dos millas; luego a Ponte de Lima (villa grande y murada), dos millas; alii comimos. Existe alii un hermoso y largo puente almenado, y construido de silleria, que pasa por el rio Lima a Venta de Rivas, distante una milla. El 21 del mismo adelantamos hasta el rio de Coyro, una milla; luego hacia Valenza (villa murada), que está a tres millas situada, donde comimos. Desde alii, [sobre el rio Minio que separa la Galicia de Portugal, navegamos hasta Tuy (ciudad de Galicia, sobre el rio de Valenza); luego a Porigno (villa), dos millas. El 22 anduvimos hasta Rotondella (villa grande), situada a dos millas sobre el mar.

    Recollemos tamén as notas do seu retorno polo mesmo itinerario do Camiño Portugués:

    El 27 de Enero volvimos de Santiago a Padron, cuatro millas. El 28 del mismo fuimos a Caldes, tres millas, donde comimos, y luego a Pontevedra, tres millas distante. El 29 seguimos hasta Porigno, cinco millas. El 30 marchamos a Valenza, dos millas. El 31 del mismo fuimos a Ponte de Lima, cinco millas, y después media milla a Sant Amar (aldea). El 1.° de Febrero proseguimos hasta Braga, cuatro millas y media, en que comimos; después a Guimerais, tres millas, donde quedamos algún tiempo.1


    1 Viajes de extranjeros por España y Portugal en los siglos XV, XVI y XVII / colección de Javier Liske…(año de 1878) ; traducidos del original y anotados por F.R., pp, 133-134 e 141. Ver en: http://bibliotecavirtualmadrid.org/bvmadrid_publicacion/es/catalogo_imagenes/imagen.do?path=1024312&posicion=7&registrardownload=1

    COLABORACIÓNS

    Movimiento máster, deporte para todas las edades

    Hace unas semanas, la Liga Europea de Natación (LEN) emitía un comunicado en el que anunciaba que el Campeonato de Europa de natación máster quedaba definitivamente cancelado. Previsto inicialmente para la primavera de 2020, se había pospuesto a mayo de 2021 en previsión de que la situación epidemiológica en esta fecha fuese más favorable, pero la realidad ha acabado imponiéndose a los deseos de organización y participantes.

    Constance Demby, pionera de la ‘new age’

    A muchos no les sonará éste nombre, a otros muchos seguidores de las nuevas músicas, es simplemente una referencia, hablar de Constance Mary Demby, más conocida como Constance Demby, es hablar de uno de los nombres más representativos de la llamada música New Age,

    ‘Spain is different’

    Da la sensación de que en España vamos por libre. Que no estamos viviendo la mayor crisis sanitaria de éste siglo y que, probablemente, acabe causando la mayor crisis económica hasta el momento porque, si seguimos así, la crisis de las subprime va a ser una broma en comparación con la crisis del Covid.

    Colaboradores

    Alberto Aliaga Sola
    4 POSTS0 COMMENTS
    Ángel Covelo
    6 POSTS0 COMMENTS
    Bea Sanfa
    0 POSTS0 COMMENTS
    Manrique Fernández
    37 POSTS0 COMMENTS
    Paz de la Peña
    30 POSTS0 COMMENTS
    Roberto Mera
    1 POSTS0 COMMENTS