21.5 C
Pontevedra
Venres, 27 de Maio de 2022
Máis
    HomeO CondadoMondariz BalnearioO Defensor do Pobo insta ao Concello de Mondariz Balneario a comprobar...

    O Defensor do Pobo insta ao Concello de Mondariz Balneario a comprobar as condicións de seguridade do histórico Chalé villa Flora

    Este edificio catalogado presenta un estado de total abandono que pode provocar o colapso da súa cuberta

    O Hostal Villaflora é un edificio protexido que funcionou como hotel entre 1923 e 2004, cando pechou as súas portas. Situado en Mondariz Balneario, forma parte do Catálogo de Bens Culturais de Galicia1 así como do Catálogo do Proxecto de Ordenación do Medio Rural do concello de Mondariz Balneario2. O hotel foi visitado polo presidente do goberno de España, o xeneral Primo de Rivera, no ano a1929 no contexto dunha das súas estancias na vila balnearia, tal e como acredita a fotografía que xuntamos, tomada diante da súa fachada.

    Baixo esta premisa legal o pasado 1 de febreiro de 2021 SOS Fonte de Troncoso rexistrou no Concello de Mondariz Balneario un escrito solicitándolle que actuase para evitar o colapso deste edificio protexido. Ante a ausencia de resposta, a nosa asociación dirixiuse ao Defensor del Pueblo, que a admitiu a trámite o 12.05.2021. Agora, vimos de recibir a resolución do expediente3, asinada polo seu titular, Ángel Gabilondo, no que conclúe:

    O presidente do goberno, o ditador Primo de Rivera, no centro da imaxe diante do Villa Flora no ano 1929

    1. Se ha recordado una vez más que el ayuntamiento tiene la obligación de servir con objetividad los intereses generales y actuar de acuerdo con los principios de eficacia, celeridad, buena fe, confianza legítima y buena administración” (…) “por resolución de 3 de febrero de 2021 se incoó el expediente de orden de ejecución (número 51/2021) y han transcurrido más de diez meses sin que se haya dictado resolución. Además, el 11 de mayo de 2021 se emitió providencia de alcaldía a fin de solicitar informe de los servicios técnicos municipales y a día de hoy no consta ni siquiera que se haya practicado dicha inspección. Todo indica que el expediente se encuentra desde entonces paralizado, lo que preocupa seriamente a esta institución.”

    2.- Este deber de conservación viene contemplado en la normativa urbanística como uno de los deberes que integran el estatuto de la propiedad. Así, la Ley 2/2016, de 10 de febrero, del suelo de Galicia, en su artículo 135, reconoce la obligación de conservación en estos términos: “Los propietarios de toda clase de terrenos, construcciones, edificios e instalaciones habrán de destinarlos a los usos que sean compatibles con la ordenación territorial y urbanística; conservarlos en las condiciones legales para servir de soporte a dichos usos y, en todo caso, en las de seguridad, salubridad, accesibilidad universal y ornato legalmente exigibles.

    3.- “La obligación de contestar persiste, aunque haya vencido el plazo de resolver, y puede llevar a ocasionar supuestos de responsabilidad disciplinaria del titular del órgano encargado de resolver. La ausencia de una respuesta administrativa a las solicitudes y reclamaciones presentadas por ustedes supone un funcionamiento anormal de la Administración municipal que debe ser puesto de manifiesto por esta institución”.


    1 Clave 36031_37626 do Plan Básico Autonómico da Xunta de Galicia; DOG do 15.06.2020

    2 DOG nº 24 do 02.02.2001

    3 Nº Expediente: 21012689

    COLABORACIÓNS

    Diego Giráldez, «O meu sangue»

    Diego Giráldez regresa cunha novela bastante peculiar, que ben poderiamos considerar unha parodia do xénero negro levada a tal extremo que a piques está de se converter en si mesma nunha novela negra.

    ¡El mago de la electrónica, ha muerto!

    El personaje de la portada, es probable que a muchos lectores no le suene, quizás algunos al ver los cachibaches que está utilizando, se puedan hacer una pequeña idea, pero los seguidores de la música electrónica clásica y el Krautrock, seguro que si lo conocen perfectamente. Estamos hablando del mago de la electrónica, uno de esos pioneros que elevaron este estilo musical y la forma de hacer música al grado de celestial. Esta semana nos ha dejado el gran e inigualable, Klaus Schulze.

    Ledicia Costas, «O neno de lume»

    Ledicia Costas ten unha imaxinación poderosa e unha rara habilidade para a construción do que poderiamos chamar «relato marabilloso», ese que mistura realidade e fantasía, no que conviven persoas do común con seres sobrenaturais dotados de habilidades especiais.

    Mamá

    Cuatro letras de una de las palabras que primero aprendemos, que más pronunciamos a lo largo de nuestra vida y que más seguridad nos transmite.

    Colaboradores

    Alberto Aliaga Sola
    19 POSTS0 COMMENTS
    Bea Sanfa
    12 POSTS0 COMMENTS
    Manrique Fernández
    64 POSTS0 COMMENTS
    Paz de la Peña
    40 POSTS0 COMMENTS
    Ricardo Canosa Bastos
    14 POSTS0 COMMENTS
    Roberto Mera
    4 POSTS0 COMMENTS
    Avatar
    1 POSTS0 COMMENTS