14.6 C
Pontevedra
Domingo, 25 de Febreiro de 2024
Máis
    HomeComarcasRedondelaRedondela pon fin a unha reclamación histórica conseguindo a cesión gratuíta do...

    Redondela pon fin a unha reclamación histórica conseguindo a cesión gratuíta do edificio das antigas casas dos mestres

    O pleno aprobou o cambio de catalogación da parcela de dotacional docente a dotacional cultural, primeiro paso para a reconversión do inmoble nun museo etnográfico e espazo cultural polivalente

    O Concello de Redondela vén de dar resposta a unha reclamación histórica como era a da cesión do edificio da casa dos mestres, desafectado dende o ano 2006 e, dende entón pertencía ao Ministerio de Facenda e Administracións Públicas. Cabe lembrar que o pasado 8 de xullo, a alcaldesa de Redondela, Digna Rivas, asinaba a acta pola que o Ministerio cedía ao Concello, de xeito gratuíto, a edificación coñecida como “as antigas vivendas dos mestres”. Con ese paso, o inmoble pasaba a formar parte do inventario municipal, tramite imprescindible para os proxectos de futuro que o Goberno local ten para a edificación.

    Mentres, o Pleno da Corporación municipal de Redondela aprobou na noite de onte, 13 de xullo, nunha sesión extraordinaria, o cambio do uso do solar no que se atopa o edificio cambiando a súa actual catalogación de dotacional docente á nova de dotacional cultural, iniciando o camiño para converter este inmoble, que durante décadas permaneceu no máis absoluto dos abandonos, nun museo etnográfico e espazo cultural polivalente.

    Con todos os trámites previos realizados, –cesión da edificación ao Concello, memoria explicativa dos fins aos que se vai dedicar o inmoble e o cambio de uso da parcela– o Concello poderá comezar a recuperación do edificio das ‘vivendas dos mestres’ para dar resposta a unha “reivindicación histórica dos colectivos culturais para a creación dun museo etnográfico que recolla a cultura popular de Redondela e evitar que se perda no tempo”.

    A primeira actuación a realizar será a rehabilitación integral da edificación para crear un espazo polivalente na planta baixa, na que quedaría instalado un espazo de museo, con salas de exposición –tanto permanentes coma temporais–, sala de interpretación e espazo para un taller que permita a realización de actividades creativas.

    Coa remodelación deste espazo céntrico e, ata o de agora, absolutamente esquecido “non só se atende as demandas realizadas dende hai anos polos colectivos culturais do municipio, senón que se pon en valor un inmoble que, de feito, xa é de por si de interese etnográfico porque forma da historia de Redondela”, subliña a rexedora redondelá.

    O Goberno local subliñou que ese era o único uso posible que se podía dar o inmoble ao quedar descartado o seu uso para vivenda social. De feito, explica o Goberno local, “por unha banda o edificio é de titularidade de Patrimonio do Estado e este non permite a súa cesión a terceiros por parte do Concello”. Doutra banda, engade o Concello de Redondela “ao estar enclavado o inmoble en dominio marítimo terrestre, non permite o seu uso residencial”.

    LIBROS

    Dores Tembrás, «Enxertos»

    A nostalxia é unha materia prima habitual á hora de escribir poesía, mais non fai falla chegar a tanto. Se, a cotío, esa nostalxia leva implícita certa dose de tristura morriñenta para lembrar tempos pretéritos, non sempre ten que ser así, como demostra Dores Tembrás no seu último poemario, «Enxertos». Dores mergúllase na súa propia memoria, na súa infancia na aldea e na mocidade urbanita, para poñer en práctica unha modalidade de nostalxia leda e luminosa, alonxada de tristuras e saudades

    Queridos Reis Magos…

    Nas cartas aos Reis Magos de Oriente nunca debe faltar unha boa dose de literatura, sexa cal sexa a idade do receptor. Neste andel, como facemos sempre, queremos aportar algunhas recomendacións dirixidas aos máis pequenos da casa.

    Fran Fernández Davila, «Groenlandia»

    A Fran Fernández Davila gústalle sorprender cos seus traballos literarios, descolocar ao lector para levalo por paisaxes pouco transitadas física e emocionalmente, escapar da rutina diaria e, cunha forte carga de imaxinación, argallar historias nas que a intriga e o humor acaban por se converter en personaxes convidadas da trama.