21.5 C
Pontevedra
Venres, 19 de Abril de 2024
Máis
    HomeÉ NoticiaO Museo inicia os estudos para descubrir "os misterios" do convento de...

    O Museo inicia os estudos para descubrir “os misterios” do convento de Santa Clara

    O vicepresidente Mosquera subliña que o traballo suporá “un antes e un despois no coñecemento de Pontevedra”

    O Museo de Pontevedra quere coñecer “os misterios” da historia do convento de Santa Clara. Así o dixo o vicepresidente e responsable político da institución César Mosquera, quen cualificou de imprescindible coñecer o estado das instalacións e tamén cal foi a súa evolución ao longo do tempo co fin de poder distinguir os elementos máis relevantes a conservar e poñer en valor ou a descartar no que moi previsiblemente será un novo edificio do Museo provincial.

    Mosquera subliñou que unha equipa multidisciplinar do Museo está a redactar as bases para o prego de contratación dos estudos arqueolóxicos, histórico-artísticos e de paramentos e construción do convento, así como da horta. Quérese afinar ao máximo as cuestións que deben estar incluídas no traballo, para o que hoxe realizouse unha visita técnica ‘in situ’ co fin de tomar contacto directo coas instalacións. Nela estiveron o director do Museo Xosé Manuel Rey, a directora de xestión Sonia Mateos, a xefa da Estación Fitopatolóxica de Areeiro Carmen Salinero, o arqueólogo provincial Rafael Rodríguez, e o arquitecto dos proxectos construtivos Javier Reboreda, ademais do propio Mosquera e o concelleiro de Urbanismo do Concello de Pontevedra Xoaquín Moreda.

    “Temos que saber moitas cuestións para empezar a traballar, como punto de partida”, apuntou Mosquera, que indicou que entre os “misterios relevantes” a coñecer está a localización dos enterramentos ademais dos xa coñecidos do xardín e do claustro – do século XV e outro do XX-. Sinalou que existe un ‘burato no tempo’ no que non se sabe onde se fixeron e é preciso localizalos para tratalos como merecen.

    Outro dos elementos a ter en conta para a rehabilitación do convento con vistas a destinalo ao Museo é saber que pasou co claustro orixinal. Segundo indicou Mosquera as ordes mendicantes como franciscanos e clarisas construían os seus edificios seguindo sempre os mesmos parámetros, algo que non acontece en Santa Clara, onde non existe o claustro enteiro, senón só dous laterais.

    A Deputación, segundo o vicepresidente, non vai “racanear” en recursos para contratar mediante concurso aos mellores especialistas para descubrir todo o que se poida das instalacións, xa que segundo a súa opinión “despois deste traballo vai haber un antes e un despois no coñecemento da historia de Pontevedra”.

    Lembrou que, a pesares de que historicamente se sabía que o centro histórico de Pontevedra era de época romana e medieval, coas catas que se fixeron polo Mercado, os estacionamentos, Valentín García Escudero, ou a rúa Princesa “cambiou radicalmente todo o panorama”.

    “Queremos poñer máis en valor todo: coñecer a nosa historia a través de Santa Clara, porque Santa Clara xa tiña tempo cando se fixo a basílica de Santa María e moito máis a Peregrina. É un arcano por descubrir que seguro nos vai dar grandes sorpresas. Agradables na súa maioría”, dixo.

    Insistiu Mosquera que de poñerse a traballar arqueólogos, historiadores, especialistas en arte e historia poderían pasar dous ou tres anos afondando sobre a materia, mais subliñou que é preciso facer as cousas ben pero con axilidade. A idea, de feito, é que o prego para a contratación dos estudos estea listo neste mes de xaneiro para que despois a empresa entregue o traballo en dous meses e medio logo da licitación.

    Pola súa banda, o director do Museo Xosé Manuel Rey explicou que os traballos que se van contratar  non serán de tipo finalista, “senón un principio para poder ver cara onde hai que avanzar”. “Santa Clara é unha cápsula no tempo que durante 750 anos estivo totalmente illada e entramos hoxe cunha perspectiva totalmente diferente”, apuntou.

    Subliñou que é necesaria unha equipa multidisciplinar que integre diferentes ámbitos de coñecemento para sacar unha primeira lectura de como evolucionou a construción, “que partes son realmente importantes, outras menos relevantes dende o punto de vista histórico ou artístico”. A partir de aí seguramente será preciso  ampliar os estudos, dixo.

    “Agora imos propoñer un número moi importante de sondaxes arqueolóxicas distribuídas polos 15.000 metros cadrados da finca. Estamos completamente seguros de que algunhas sondaxes serán negativas pero outras positivas, e se son positivas haberá que seguir ampliando. É un traballo que se concibe como unha primeira toma de contacto cun espazo tremendamente complexo que sufriu moitas transformacións internas e que hoxe hai que intentar lelas”, finalizou.

    LIBROS

    A pegada de «Ronsel»

    A editorial Galaxia vén de recuperar a súa vella colección «Ronsel», concibida nos anos 80 para darlle cabida «a novas voces e a novas temáticas das nosas letras», en palabras da propia editorial. Daquela, foi o espazo no que se deron a coñecer algúns autores que, andado o tempo, acadarían sona no noso sistema literario, como foi o caso de Darío Xohán Cabana ou Miguel Anxo Murado. Nesta nova andaina e, polo de agora, estréase con dúas publicacións, pero anuncian novas sorpresas ao longo de todo este ano.

    Dores Tembrás, «Enxertos»

    A nostalxia é unha materia prima habitual á hora de escribir poesía, mais non fai falla chegar a tanto. Se, a cotío, esa nostalxia leva implícita certa dose de tristura morriñenta para lembrar tempos pretéritos, non sempre ten que ser así, como demostra Dores Tembrás no seu último poemario, «Enxertos». Dores mergúllase na súa propia memoria, na súa infancia na aldea e na mocidade urbanita, para poñer en práctica unha modalidade de nostalxia leda e luminosa, alonxada de tristuras e saudades

    Queridos Reis Magos…

    Nas cartas aos Reis Magos de Oriente nunca debe faltar unha boa dose de literatura, sexa cal sexa a idade do receptor. Neste andel, como facemos sempre, queremos aportar algunhas recomendacións dirixidas aos máis pequenos da casa.