24 C
Pontevedra
Mércores, 22 de Setembro de 2021
Máis
    HomeÉ NoticiaO Museo de Pontevedra anima á rapazada a 'achegar' a súa casa...

    O Museo de Pontevedra anima á rapazada a ‘achegar’ a súa casa pezas da exposición ‘Debuxantas, pioneiras da ilustración’

    O Museo de Pontevedra segue a aumentar a súa oferta de actividades para facer na casa e no día de hoxe difundirá na súa páxina web, http://www.museo.depo.gal unha iniciativa para que a rapazada coñeza máis fondamente a algunhas das autoras da exposición ‘Debuxantas, pioneiras da ilustración’ e mesmo transforme pezas da mostra de maneira personalizada.

    A proposta, enmarcada dentro da iniciativa ‘O Museo en Familia’, consiste en facer diversas manualidades con varias das ilustracións que estes días colgan nas salas do Museo sen que ninguén as poida visitar presencialmente. A primeira actividade é crear portalapis ou caixas personalizadas con debuxos de tres ilustradoras (a.t.c., Viera Sparza e Xelia) con materiais sinxelos: é preciso imprimir os modelos a disposición na páxina web do Museo os modelos, colorealos, recortar a silueta e dobrar as pestanas para despois encolalas e unilas. Podedes descargalo nesta ligazón.

    Por outra banda, tamén se propón achegar á casa dúas pezas da ilustradora Ana María Badell Lapetra (Santander, 1932-2014) para darlle vida coloreándoas con colores propios diferentes ás da creadora (pódese descargar dende este enlace). Esta muller, a pesares do seu talento, só puido desenvolver as súas capacidades artísticas a través da ilustración debido ao momento no que lle tocou vivir, no que non estaba ben visto que as mulleres foran artistas. Escribiu varios libros e contos, entre os que destacan os de ‘Quinita la trapisonda’, que ela mesma ilustrou e que foron publicados pola revista Blanco y Negro entre 1958 e 1959 e hoxe se conservan no Museo ABC. Os debuxos que se propoñen para dar color son os titulados como ‘Quinita va a ver a su abuela’ e ‘Jaula de fieras’, ambos de 1958.

    A exposición ‘Debuxantas, pioneiras da ilustración’ exposta no Museo de Pontevedra contén 136 obras de 40 mulleres artistas que traballaron para a revista Blanco y Negro e ABC dende a súa fundación en 1891 ata 1903, respectivamente, ata finais dos anos 90 do século pasado. Unha das curiosidades desta mostra é que a palabra ‘debuxanta’ non está recollida agora no diccionario da RAG nin ‘dibujanta’ no diccionario da RAE, pero escolleuse en memoria do ‘I Salón de Dibujantas’ que tivo lugar en Madrid en 1931 organizado polo Lyceum Club feminino da cidade. Se queres saber máis sobre esta interesante exposición, preme esta ligazón.

    A pesares dos contactos da dirección do Museo para poder prolongar a mostra máis alá da súa data de peche inicial en Pontevedra –17 de maio– o máis probable é que non sexa posible. Xa existen outros destinos axendados para a exposición noutras localidades a partires de finais do mes de maio, e todo indica que a situación de confinamento pola crise sanitaria actual será prolongada máis alá do previsto e a apertura de espazos públicos realizarase de maneira paulatina, o que impediría unha ampliación para o público da cidade do Lérez.

    COLABORACIÓNS

    Saliente de guardia

    El volumen de la canción y un discreto codazo de mi mujer me devolvieron a la realidad. El homenajeado sonreía frente a las velas encendidas de la tarta y los invitados entonaban el 'cumpleaños feliz'. Yo tenía la mirada perdida pero, tras el aviso, me incorporé a las últimas notas y al aplauso final.

    Entrevista a Carlos García Vaso

    Escribir sobre Azul y Negro es un orgullo, ya no solo por ser parte de la historia de nuestra música (¿Quién no recuerda las melodías / himnos que hicieron para varias Vueltas Ciclistas a España?) sino por que nunca fueron de divos y siempre estuvieron cerca de sus fans. Acaban de publicar nuevo disco (el Covid los volvió a unir a la formación original) y por tal motivo charlamos con Carlos.

    ¡Indultos!

    Hace unas semanas fue la época de los indultos. Por un lado, se indultaron a los "díscolos catalanes" que quisieron "separarse de la madre patria" para ocultar las vergüenzas de tantos años de corrupción ya que, si no no se entiende. Ni historia ni, sobre todo los datos económicos, lo sostienen por ningún lado.

    Xesús Constenla, «O peso do cerebro»

    Xesús Constenla xa nos ten acostumados a unha narrativa arriscada e alonxada de tópicos, o que non deixa de ser un aliciente para calquera lector. Agora, con «O peso do cerebro», mantense firme nesta liña de traballo para adentrarse no confuso mundo de don Honorio, un vello afectado de demencia senil que un día, aproveitando un despiste da súa neta, Paula, sae da casa e vaga sen rumbo pola cidade de Barco (doadamente identificable co Ferrol natal do autor), un espazo que, coma o protagonista, coñeceu mellores tempos.

    Colaboradores

    Alberto Aliaga Sola
    12 POSTS0 COMMENTS
    Ángel Covelo
    6 POSTS0 COMMENTS
    Bea Sanfa
    4 POSTS0 COMMENTS
    Manrique Fernández
    44 POSTS0 COMMENTS
    Paz de la Peña
    34 POSTS0 COMMENTS
    Ricardo Canosa Bastos
    1 POSTS0 COMMENTS
    Roberto Mera
    2 POSTS0 COMMENTS