14.4 C
Pontevedra
Mércores, 19 de Xaneiro de 2022
Máis
    HomeÉ NoticiaO Museo celebra cun acto institucional a instalación do novo nome do...

    O Museo celebra cun acto institucional a instalación do novo nome do Edificio Castelao

    Este xoves descubrirase o rótulo coa nova denominación do inmoble e abrirase a exposición ‘Castelao en Europa. A viaxe de 1921’

    O Museo de Pontevedra vai estar de celebración este xoves día 2. E farao cun acto institucional no que por unha banda se descubrirá o rótulo coa nova denominación do Edificio Castelao na fachada do inmoble da rúa Pai Amoedo e por outra se inaugurará unha moi potente exposición relacionada co autor rianxeiro: ‘Castelao en Europa. A viaxe de 1921’. 

    O evento comezará ás oito da tarde –entrada libre ata completar aforo- coa presentación na praza dianteira do Edificio Castelao da instalación das novas letras. Posteriormente, e con acompañamento musical, realizaranse os discursos institucionais da presidenta Carmela Silva, o vicepresidente e responsable político do Museo César Mosquera, e o director do Museo Xosé Manuel Rey, así como da comisaria da mostra, Ángeles Tilve, que fará despois unha visita guiada explicando os elementos máis importantes.

    ‘Castelao en Europa. A viaxe de 1921’ é unha exposición conmemorativa do centenario da viaxe por Europa que o autor plasmou nun diario que estará aberta ata o 23 de xaneiro. Está estruturada en tres bloques e móstranse o orixinal do manuscrito e as reproducións da totalidade dos 131 debuxos, fotografías, tarxetas postais, recortes e impresos diversos que o artista intercalou no texto. Tamén, ademais de fotografías de obras de diversos autores que comenta amplamente no Diario, amósase outro cento de debuxos, apuntamentos e estudos orixinais realizados durante este período, así como outras obras moi significativas da súa produción posterior que revelan o grande impacto desta viaxe na súa evolución e no desenvolvemento da arte galega do século XX.

    Ao longo da mostra explícase que de xaneiro a outubro de 1921 Alfonso Daniel Rodríguez Castelao, pensionado pola Junta para Ampliación de Estudios e Investigaciones Científicas (JAE), realizou unha viaxe a Francia, Bélxica e Alemaña. Foi unha transcendental experiencia que lle permitiu coñecer, estudar e afondar na tradición artística e nas linguaxes das vangardas europeas contemporáneas e que propiciou, ao seu regreso a Galicia, cambios significativos na súa teoría e práctica artística e literaria, na conformación da estética nacionalista e na súa progresiva consolidación como guía e inspirador de esenciais iniciativas artísticas e culturais.

    No diario Castelao anotou moi detalladamente as vicisitudes do percorrido e as súas impresións, comentarios e reflexións persoais sobre a arte e as obras dos numerosos artistas que viu nos museos e nas decenas de exposicións que visitou, de representacións teatrais, concertos, conferencias e todo tipo de actividades culturais ás que asistiu; tamén as súas cavilacións éticas, relixiosas e políticas.

    Deste diario, de carácter íntimo e non pensado para ser publicado, o artista só difundirá, resumidas, reelaboradas e matizadas, algunhas das súas reflexións sobre a arte europea nunha serie de seis artigos, dos que dous deles, dedicados ao cubismo, son a versión en galego da súa Memoria de pensionado para a JAE, que aparecerían en 1922 e 1923 na revista Nós.

    COLABORACIÓNS

    Xosé Monteagudo, «Eternity»

    Xosé Monteaguro volve a sorprendernos coa súa nova novela, «Eternity», que chega a nós avalada polo premio de narrativa breve Repsol do ano pasado. Nesta ocasión o autor indaga sobre a eterna arela de transcendencia alén da morte, pois a trama desenvólvese arredor da creación dunha empresa tecnolóxica (que presta o título ao relato), ideada para preservar a memoria dos falecidos. Un auténtico cemiterio virtual ateigado de narracións do que foron as vidas dos seus inquilinos, relatadas por familiares e amigos. Deste xeito achégase á idea da morte dende unha perspectiva diferente, pois o protagonismo está na reconstrución das vidas dos mortos, no recurso da memoria como bálsamo para aliviar a perda do ser querido.

    ¡Llega el 2022! el año de los patitos… ¡esperemos que no feos!

    Ha finalizado el año 2021, ese que todo el mundo decía que iba a ser el de la recuperación, el del adiós del dichoso Covid. Ilusos. Algunos pensaban que al comenzar el 2021, con las vacunas ya comenzando a administrarse a la población, el dichoso virus iba a desaparecer cómo un mal sueño. La realidad ha resultado ser muy diferente.

    «A nena lectora» de Manuel Rivas e «De cando o Suso foi Carteiro» de Xosé Neira Vilas, dúas ideas para a ‘carta aos Reis Magos’

    É tradición neste Andel colocar algúns libros para nenos cando chegan as datas do Nadal e este ano, por aquilo de manter as nosas vellas teimas, traemos dúas obras que de seguro farán as delicias dos máis pequenos (e dos non tan pequenos, que nunca somos demasiado vellos para deixarnos enredar por unha obra ben escrita). Pertencen a dous autores que non dubidamos en considerar clásicos: Manolo Rivas e Xosé Neira Vilas, que é tanto como dicir dúas apostas sobre seguro. Teñámolos moi presentes á hora de redactar a nosa misiva aos Reis Magos.

    Rumbo al 2022

    Todos necesitamos pulsar el botón “reset” de vez en cuando, poner un punto y final y volver a empezar de cero. Sin duda, el 1 de enero es el mejor momento, o eso dice el mundo que nos rodea.

    Colaboradores

    Alberto Aliaga Sola
    15 POSTS0 COMMENTS
    Ángel Covelo
    6 POSTS0 COMMENTS
    Bea Sanfa
    8 POSTS0 COMMENTS
    Manrique Fernández
    55 POSTS0 COMMENTS
    Paz de la Peña
    38 POSTS0 COMMENTS
    Ricardo Canosa Bastos
    14 POSTS0 COMMENTS
    Roberto Mera
    4 POSTS0 COMMENTS
    Avatar
    1 POSTS0 COMMENTS