18.2 C
Pontevedra
Sábado, 18 de Setembro de 2021
Máis
    HomeÉ NoticiaO Reina Sofía exhibe dúas obras do galego Uxío Souto cedidas polo...

    O Reina Sofía exhibe dúas obras do galego Uxío Souto cedidas polo Museo de Pontevedra

    O debuxo ‘Campo de concentración’ e a escultura ‘Oaxaqueña’ integran a súa nova sección ‘Pensamiento perdido: Autarquía y Exilio’

    O Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía exhibe desde hoxe dúas obras do artista galego Uxío Souto que lle foron cedidas temporalmente polo Museo de Pontevedra para formar parte da súa nova sección ‘Pensamiento perdido: Autarquía y Exilio’, dedicada a mostrar tanto o complexo contexto no que viviron os creadores que se viron obrigados a abandonar España trala Guerra Civil, como á produción artística realizada dentro do país durante a ditadura franquista.

    O préstamo, que se prolongará ao longo de 18 meses, inclúe a escultura en bronce ‘Oaxaqueña’ datada en 1942, e a augada en cor ‘Campo de concentración’, realizada en 1944 e que recolle unha escena dos prisioneiros republicanos españoles no campo de concentración francés de Barcarés, no que estivo internado o propio autor.

    “Este tipo de colaboracións entre institucións museísticas son habituais tendo en conta, ademais, o interese que suscita a nosa colección pola súa calidade e  dimensión”, subliñou o director do Museo de Pontevedra, José Manuel Rey, quen lembrou que “de feito, temos cooperado co Reina Sofía en distintas exposicións temporais e contamos cunha obra súa en préstamo”.

    Campo de concentración

    O Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía atópase actualmente traballando nun proxecto que permita reler a súa colección permanente para ofrecer unha nova interpretación dos seus fondos e ampliar a zona expositiva, reordenación que culminará a finais deste ano. Dentro desta acción atópase a apertura ao público hoxe deste terceiro episodio da súa colección, na cuarta planta do edificio Sabatini, no que se cobren dous elementos antitéticos, por un lado, as primeiras décadas do franquismo ata a Trienal de Milán de 1951; e polo outro, a fuxida dos republicanos e o seu exilio en países como Francia, México ou Porto Rico.

    COLABORACIÓNS

    ¡Indultos!

    Hace unas semanas fue la época de los indultos. Por un lado, se indultaron a los "díscolos catalanes" que quisieron "separarse de la madre patria" para ocultar las vergüenzas de tantos años de corrupción ya que, si no no se entiende. Ni historia ni, sobre todo los datos económicos, lo sostienen por ningún lado.

    Xesús Constenla, «O peso do cerebro»

    Xesús Constenla xa nos ten acostumados a unha narrativa arriscada e alonxada de tópicos, o que non deixa de ser un aliciente para calquera lector. Agora, con «O peso do cerebro», mantense firme nesta liña de traballo para adentrarse no confuso mundo de don Honorio, un vello afectado de demencia senil que un día, aproveitando un despiste da súa neta, Paula, sae da casa e vaga sen rumbo pola cidade de Barco (doadamente identificable co Ferrol natal do autor), un espazo que, coma o protagonista, coñeceu mellores tempos.

    Illote Areoso, paraíso natural

    Último domingo del mes de agosto y aquí estoy de nuevo para compartir con vosotros un pedacito de mis aventuras. Hoy os dejo un planazo sin salir de la provincia de Pontevedra: una visita al Illote Areoso.

    Peregrinos xacobeos na cidade de Tui (XIII). O nobre polaco, Xacobe Sobieski de Janina en 1611

    Nos capítulos que vimos recollendo nesta sección sobre peregrinos xacobeos que deixan referencía á cidade de Tui nos seus relatos ou diarios nos que recollen a súa experiencia, abordamos hoxe a figura doutro peregrino chegado dende terras ben afastadas. Trátase dun nobre polaco, Xacobe (Jakub) Sobieski de Janina, foi...

    Colaboradores

    Alberto Aliaga Sola
    11 POSTS0 COMMENTS
    Ángel Covelo
    6 POSTS0 COMMENTS
    Bea Sanfa
    4 POSTS0 COMMENTS
    Manrique Fernández
    44 POSTS0 COMMENTS
    Paz de la Peña
    34 POSTS0 COMMENTS
    Ricardo Canosa Bastos
    1 POSTS0 COMMENTS
    Roberto Mera
    2 POSTS0 COMMENTS