12.2 C
Pontevedra
Venres, 9 de Decembro de 2022
Máis
    HomeÉ NoticiaO Encontro de Conservación e Restauración do Museo reunirá preto de 200...

    O Encontro de Conservación e Restauración do Museo reunirá preto de 200 persoas

    O Museo de Pontevedra reunirá esta semana a preto de 200 profesionais e estudantes dos ámbitos da museoloxía e a conservación de bens patrimoniais no XI Encontro de Conservación e Restauración. Será os días 24 e 25 de novembro no Edificio Castelao, centrado este ano na conservación preventiva, co lema ‘Deseño e xestión das salas de reserva. Onde comeza a conservación’.

    O encontro consolídase como unha cita de referencia no ámbito peninsular, ao que asistirán profesionais de museos, entidades públicas e empresas de conservación e restauración, ademais de estudantes en formación, chegadas de diferentes puntos de España e Portugal. O evento está organizado polo Museo e a Deputación de Pontevedra en colaboración coa Escola Superior de Conservación e Restauración de Bens Culturais de Galicia.

    Nos últimos anos os museos están a prestar unha atención crecente ás reservas da colección, que están a ocupar unha posición central nas inquietudes das e dos profesionais da museoloxía. A necesidade de contar con espazos de almacenamento mellor dotados e organizados está relacionada coa procura dunha xestión más eficiente, sostible e responsable dos museos, pero tamén cunha vontade de dar visibilidade á maior parte da colección.

    Nesta dinámica, emerxeron iniciativas pioneiras que marcan o camiño sobre cuestións como o deseño ex novo de salas de reserva, a reorganización funcional das existentes, a creación de reservas visitables ou a emerxencia de centros de depósito de coleccións patrimoniais que dan servizo a varias institucións. Estes son aspectos e propostas que se coñecerán a fondo e se debaterán en Pontevedra, coa presenza de representantes de institucións de referencia nos ámbitos estatal e internacional que falarán de experiencias desenvolvidas nos últimos anos nesas entidades.

    As conferencias de Bart Ankersmit da Axencia do Patrimonio Cultural dos Países Baixos e de Hélène Anton, do Centro de Conservación e estudo de Lorraine (Francia) ofrecerán a perspectiva de iniciativas destacadas en Europa. As persoas que asistan ao encontro tamén poderán coñecer como xestionan os seus fondos museos de referencia en España, como o Reina Sofía, o Museo Arqueológico de Alicante, o Museu d’Història de Barcelona e o Museo de Málaga.

    A estratexia de sostibilidade posta en marcha en Gipuzkoa coa creación do centro Gordailua tamén será obxecto dunha conferencia. A representante do Centro de Restauració de Béns Mobles de Catalunya presentará as  características do sistema de xestión de salas de reserva RE ORG. E empresas do sector como Albayalde conservatio e EUN Group exporán claves sobre o deseño e xestión dos espazos de almacenamento de fondos museísticos.

    Ademais, o público asistente terá a oportunidade de coñecer mellor o Museo con dúas visitas: á colección permanente no Edificio Castelao e ao convento de Santa Clara, que se converterá en breve no sétimo edificio do Museo.

    PROGRAMA

    Xoves 24 de novembro

    Mañá

    9:00h                   Acreditación e acto de inauguración

    9:30 h                  De almacén a Centro de Coleccións: un exemplo

    Lidia Font Pagès. Responsable de Conservación preventiva e restauración. MUHBA Museu d’Història de Barcelona

    10:15 h                Estratexias de sostibilidade: Gordailua, centro de coleccións patrimoniais de Gipuzkoa

    Irene Cárdaba López. Técnica de Conservación e Restauración. Gordailua

    11:00 h                Descanso

    11:30 h                Estudos e consideracións previas á creación e deseño dunha Área de almacenaxe de bens culturais

    Maite Barrio. Directora. Albayalde conservatio

    12:15 h                Encontrando o almacenamento óptimo do museo. Que podemos aprender dunha avaliación nos Países Baixos

    Bart Ankersmit. Investigador senior. Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed (Axencia do Patrimonio Cultural dos Países Baixos)

    13:00 h Coloquio

    Tarde

    16.00 h               Xestión de coleccións en salas de reserva: metodoloxía de traballo en Rexistro e Conservación preventiva

    Pureza Villaescuerna Ilazarra. Xefa de almacén de obras de arte Dep. Registro. Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía (MNCARS)

    16:45 h               Non hai escusa: RE ORG, unha opción sostible para as nosas reservas

    Mª Jose Gracia Tarragona. Coordinadora de Conservación Preventiva. Centre de Restauració de Béns Mobles de Catalunya (CRBMC)

    17:30 h Coloquio

    18:15 h Visita ao Museo  

    Venres 25 de novembro

    Mañá

    9:30 h                  Optimización dos espazos para gardar e xestionar contidos eficientemente

    Alberto Lorenzo Mitxelena. Director xeral. EUN Group

    10:15 h                O almacén como espazo público, unha novidade consolidada. O caso do Museo de Málaga

    José Ángel Palomares Samper. Xefe do Departamento de Conservación e Investigación. Museo de Málaga

    11:00 h                Descanso

    11:30 h                Centre de conservation et d’étude de Lorraine (Metz). Historia, desenvolvemento e xestión das coleccións arqueolóxicas.

    Hélène Anton. Conservadora de patrimonio a cargo das coleccións arqueolóxicas do CCEL. DRAC Grand Est – Service Régional de l’Archéologie

    12.15 h                Salas de reserva e conservación preventiva no MARQ Museo Arqueológico de Alicante

    Manuel Olcina Domenech. Director. MARQ Museo Arqueológico de Alicante

    13:00 h Coloquio

    13:45 h Clausura e entrega de diplomas

    Tarde

    16:00 h               Visita guiada ao complexo conventual de Santa Clara, nova sede do Museo de Pontevedra

    COLABORACIÓNS

    Nazaret López, «Pecados veniais»

    Ás veces non resulta doado establecer o punto no que se sitúa a liña feble que separa uns xéneros literarios de outros. É coma participar nunha especie de xogo no que os autores rachan as barreiras establecidas e descolocan ao lector, quizais para provocar unha lectura diferente do texto que presentan.

    Despilfarro

    Según la RAE, despilfarro significa "Gasto excesivo y superfluo" y la verdad, que no se me ocurre un término mejor para definir lo que está ocurriendo en muchos de nuestros ayuntamientos con tantas plazas a arreglar y tanto peatonolizar.

    Alba Guzmán Falcón, «Xoaniña de Deus»

    Alba Guzmán era, ata o de agora, unha autora practicamente descoñecida para o gran público, a pesar de contar no seu haber cunha morea de premios en certames de poesía e tamén de narrativa.

    Henrique Dacosta, «O estraño caso da bicicleta amarela»

    Henrique Dacosta vén de entregar ao prelo unha nova proposta narrativa. E digo “narrativa” e non digo ben, pois este volume, «O estraño caso da bicicleta amarela», leva o clarificador subtítulo de «Oito contos e unha traxicomedia» e tal é o contido da obra: oito relatos breves de extensión variable e unha pequena peza teatral, a primeira da que teñamos constancia e da que falaremos máis adiante.

    Colaboradores

    Alberto Aliaga Sola
    20 POSTS0 COMMENTS
    Bea Sanfa
    14 POSTS0 COMMENTS
    Manrique Fernández
    74 POSTS0 COMMENTS
    Paz de la Peña
    40 POSTS0 COMMENTS
    Ricardo Canosa Bastos
    14 POSTS0 COMMENTS
    Roberto Mera
    5 POSTS0 COMMENTS
    Avatar
    1 POSTS0 COMMENTS