23.8 C
Pontevedra
Domingo, 2 de Outubro de 2022
Máis
    HomeBaixo MiñoA GuardaConcerto de clavecín de João Janeiro o venres 9 de setembro na...

    Concerto de clavecín de João Janeiro o venres 9 de setembro na Igrexa Parroquial da Guarda

    “Un camiño ben temperado” é un ciclo de cinco concertos de artistas das dúas marxes do Miño que busca poñer en valor este pasado musical común, así como a súa proxección internacional, tomando como referencia o traballo da ESMAE da cidade do Porto como centro artístico na actualidade, no que conflúen o patrimonio e a historia galega e portuguesa.

    Este ciclo é unha aposta da Orquestra Clásica de Vigo que procura xerar un espazo de troco e posta en común arredor da interpretación historicamente informada do repertorio ibérico e as súas ligazóns co exterior.

    Na Guarda, João Janeiro ofrecerá un concerto de Clavecín o venres día 9 de setembro ás 20:00h na Igrexa Parroquial da Guarda.

    A música de tecla na Península Ibérica do Renacemento ao Barroco tardío estivo marcada por dúas correntes de composición: a asimilación de influencias externas, e a estruturación dunha tradición intimamente ligada coas características diferenciadoras dos instrumentos de tecla aquí construídos e/ou utilizados. Neste aspecto, a franxa máis occidental da península, quizais por se situar no extremo de Europa, e padecer dunha especie de síndrome das periferias, foi a que máis apertura sempre amosou cara á diversidade de influencias ou se esixiu a si mesma precisamente iso, co fi n de asemellarse  máis aos centros europeos de desenvolvemento artístico.

    Transmutações ibéricas procura reflectir algúns dos máis importantes procesos de asimilación, transformación e renovación da escrita para tecla na península ibérica desde

    fi nais do século XV ata o primeiro cuarto do século XVIII.

    Desde a incorporación vocal da escola franco-flamenga catrocentista á expresión lusitana da infl uencia italiana do Barroco do setecentos, pasando pola música de danza de raíz tradicional, o estilo improvisado, ata a tradución en  tecla dunha linguaxe eminentemente orquestral. O programa do recital constrúese así nun diálogo entre influencias e a súa transmutación ibérica, artellando orixes e idiosincrasias que acabaron constituíndose.

    Coa diversidade que sempre caracterizou estes repertorios,  a música de tecla da Península Ibérica chegou a ser unha  das tradicións europeas máis singulares e fascinantes do Renacemento ao Barroco tardío.

    PROGRAMA

    — Portigaler (Buxheimer Orgelbuch), anómino (século XV)

    — Tento sobre ‘Con que la lavaré’, de Antonio Carreira (c. 1589)

    — Diferenzas sobre a Gallarda Milanesa, de Antonio de  Cabezón (1510-1566)

    — Toccata Primo Tuono, de Tarquino Merula (1595-1665)

    — Xácaras del 1.o Tono, de Juan Cabanilles (1644-1712)

    — Toccata col Scherzo del Cucco, de Bernardo Pasquini (1637-1710)

    — Recercata Ottava, de Diego Ortiz (1510-1570)

    — Terceiro Tento do 1.o Tom, Manuel Rodrigues Coelho (c.1570-c.1635)

    — Ballo di Mantova, de Gaetano Greco (1657-1728)

    — Sonata en Sol menor K. 49, de Carlos Seixas (1704-1742)

    Proxecto subvencionado no programa “O teu Xacobeo”.

    COLABORACIÓNS

    Heterodoxos

    A editorial Galaxia vén de sacar do prelo unha nova colección que, baixo a denominación xenérica de «Heterodoxos», pretende darlle voz a autores ou obras que, polas súas peculiaridades, non teñen cabida dentro das coleccións habituais das editoriais.

    Teatro para nen@s

    Sempre fun dos que defenden a valía do teatro como asignatura en todos os niveis da educación. Polas súas evidentes compoñentes pedagóxicas e pola súa capacidade para aprender a expresarnos en público e a empatizar con outros, tan distintos de nós, merecería un espazo de honra no noso curriculo educativo. Por iso non quero deixar pasar o inicio do novo curso escolar sen facer un par de recomendacións de pezas teatrais dirixidas aos máis pequenos da casa.

    Ramón D. Veiga, «Zoom»

    En ocasións, a literatura xorde dun puro divertimento, dun simple xogo que alicerza a escrita e do que o autor ou autora se fai partícipe dende o inicio. Hai exemplos numerosos ao respecto, ás veces concibidos como simples exercicios de estilo, outras, como argalladas transgresoras coas que experimentar un xeito determinado de escribir. O que hoxe traemos a este espazo parece encaixar perfectamente nese prantexamento lúdico.

    ¡Galicia negra!

    En estos últimos días, mejor dicho ya semanas, estamos volviendo a la cruda realidad de ver a nuestra Galicia de nuevo ennegrecida por el humo y por los incendios. No es algo que nos pille de sorpresa, por desgracia ya es algo habitual desde hace muchos años aunque, este año, se ha adelantando en el tiempo, ya que lo que solía ocurrir principalmente a finales de verano, debido a la climatología de este año, ya está sucediendo en estos meses.

    Colaboradores

    Alberto Aliaga Sola
    20 POSTS0 COMMENTS
    Bea Sanfa
    14 POSTS0 COMMENTS
    Manrique Fernández
    69 POSTS0 COMMENTS
    Paz de la Peña
    40 POSTS0 COMMENTS
    Ricardo Canosa Bastos
    14 POSTS0 COMMENTS
    Roberto Mera
    4 POSTS0 COMMENTS
    Avatar
    1 POSTS0 COMMENTS