20.2 C
Pontevedra
Mércores, 24 de Abril de 2024
Máis
    HomeComarcasAlén da RaiaA Semana Santa de Valença arranca este domingo

    A Semana Santa de Valença arranca este domingo

    As celebrações da Semana Santa, em Valença, começam este domingo, 26 de março, com a Procissão dos Passos e prolongam-se até 10 de abril, com o Lanço da Cruz. A Procissão dos Passos é a primeira grande cerimónia da Semana Santa de Valença e percorrerá as várias Capelas dos Passos, da Fortaleza. Esta procissão reconstitui os passos de Jesus Cristo desde o Pretório até ao Calvário, com saída programada para as 16h00.

    Na Coroada, em frente a capela do Senhor do Encontro, decorrerá um dos pontos altos da celebração, o emblemático “Sermão do Encontro”. Esta manifestação religiosa é organizada pela Santa Casa da Misericórdia e Paróquia de Santa Maria dos Anjos de Valença.

    No fim de semana de 1 e 2 de abril o destaque vai para a recriação histórica dos vários capítulos, da vida de Cristo com o “Via Crucis” e Mercado Nazareno, na Fortaleza, numa iniciativa da Câmara Municipal.

    Também no dia 2 de abril, Domingo de Ramos, decorre a bênção dos ramos na Capela do Bom Jesus, na Coroada, seguida de procissão para a Igreja de Santo Estêvão.

    Entre 6 e 8 de abril destacam-se, na programação, a Eucaristia com o “Lava Pés”, a Oração de Noa, a Narração da Paixão e Adoração da Cruz, a Procissão do Enterro do Senhor, a Exposição do Senhor do Túmulo e a Vigília Pascal.

    Domingo, 9 de abril, é dia do Compasso Pascal percorrer as casas dos valencianos mantendo uma tradição secular de anunciar a boa nova da ressurreição de Cristo.
    Uma manifestação que se prolongará, na segunda-feira de Páscoa, 10 de abril.

    As celebrações da Semana Santa de Valença encerram com o emblemático “Lanço da Cruz”, segunda-feira de Páscoa, em Cristelo Covo, por volta das 17h00.

    Para o Presidente da Câmara, José Manuel Carpinteira, “Valença prepara-se para viver esta época tão simbólica, tradicional e com elevado sentido de família e comunidade. Aos valencianos e quem nos visitar a Câmara Municipal de Valença deseja Boa Páscoa”.

    LIBROS

    A pegada de «Ronsel»

    A editorial Galaxia vén de recuperar a súa vella colección «Ronsel», concibida nos anos 80 para darlle cabida «a novas voces e a novas temáticas das nosas letras», en palabras da propia editorial. Daquela, foi o espazo no que se deron a coñecer algúns autores que, andado o tempo, acadarían sona no noso sistema literario, como foi o caso de Darío Xohán Cabana ou Miguel Anxo Murado. Nesta nova andaina e, polo de agora, estréase con dúas publicacións, pero anuncian novas sorpresas ao longo de todo este ano.

    Dores Tembrás, «Enxertos»

    A nostalxia é unha materia prima habitual á hora de escribir poesía, mais non fai falla chegar a tanto. Se, a cotío, esa nostalxia leva implícita certa dose de tristura morriñenta para lembrar tempos pretéritos, non sempre ten que ser así, como demostra Dores Tembrás no seu último poemario, «Enxertos». Dores mergúllase na súa propia memoria, na súa infancia na aldea e na mocidade urbanita, para poñer en práctica unha modalidade de nostalxia leda e luminosa, alonxada de tristuras e saudades

    Queridos Reis Magos…

    Nas cartas aos Reis Magos de Oriente nunca debe faltar unha boa dose de literatura, sexa cal sexa a idade do receptor. Neste andel, como facemos sempre, queremos aportar algunhas recomendacións dirixidas aos máis pequenos da casa.